Κυριακή, 8 Μαρτίου 2015

Flapjack: ένα σνακ γεμάτο δύναμη και υγεία


Είναι σημαντικό τα σνακς που καταναλώνουμε κατά την διάρκεια της ημέρας να μας προσφέρουν ενέργεια καθώς και την αίσθηση της πληρότητας.
Ανακάλυψα τα flapjacks στα φοιτητικά μου χρόνια στην Αγγλία. Στην Αυστραλία τα αποκαλούν muesli bars και στην Αμερική granola bars.
Η παρακάτω συνταγή είναι μια θρεπτική εκδοχή με την χαμηλότερη δυνατόν περιεκτικότητα σε λίπαρά και θερμίδες. Κύριο συστατικό είναι η βρώμη η οποία είναι ένα εξαιρετικά ευεργετικό δημητριακό που περιέχει πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά και βιταμίνες του συμπλέγματος Β και φυσικά ο μεγαλύτερος εχθρός της χοληστερίνης..
Το flapjack είναι γρήγορο και εύκολο στην παρασκευή του και ιδανικό υγιεινό σνακ για τα παιδιά.

Συνταγή


Υλικά:

1 κιλό νιφάδες βρώμης (κουάκερ)
150 γρ. πίτουρο βρώμης
250 γρ. βιτάμ
Μισή κούπα μέλι
1 κούπα χοντροκομμένο καρύδι
Μισή κούπα κράνμπερις (cranberries) ή σταφίδες
2 μήλα τριμμένα στον τρίφτη
Κανέλα
…και ότι άλλο σας αρέσει, π.χ. αμύγδαλα, φουντούκια, κομματάκια σοκολάτας, αποξηραμένα φρούτα, λιναρόσπορο, λίγο ταχίνι, τζίντζερ, κλπ.

ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Σε ένα μεγάλο μπολ βάζουμε όλα τα υλικά μαζί εκτός από το βιτάμ και το μέλι. Σε μπεν μαρί λιώνουμε το βιτάμ με το μέλι και ανακατεύουμε σιγά σιγά να ομογενοποιηθούν. Το ρίχνουμε μέσα στο μπολ με τα στεγνά υλικά μας και ανακατεύουμε πολύ καλά να ενωθούν όλα καλά. Το μείγμα αυτό το απλώνουμε σε ένα ταψί μεσαίου μεγέθους. Θα γίνει περίπου 2 πόντους πάχος μόλις απλωθεί και στρωθεί καλά. Το ψήνουμε στους 200 βαθμούς για 20 λεπτά περίπου, να ροδίσει λιγάκι από πάνω. Το παρακολουθούμε συχνά όσο είναι στο φούρνο. Μόλις το βγάλουμε το αφήνουμε να κρυώσει πριν το κόψουμε για να κόβονται ομοιόμορφα τα κομμάτια και να μην βγαίνουν τριμμένα.  Το αποτέλεσμα που θέλουμε να πετύχουμε είναι να βγει το γλυκό μας μαλακό σαν κέικ.


Ελένη Παππά


valeart.gr