Πέμπτη, 30 Οκτωβρίου 2014

Συνδρομή αντί για διαφημίσεις σχεδιάζει το YouTube


Η επικεφαλής του YouTube τόνισε ότι εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να επιτρέψει την πρόσβαση στο πλούσιο περιεχόμενό του χωρίς διαφημίσεις, έναντι συνδρομής. «Πρέπει να υπάρχει η επιλογή», τόνισε η Σούζαν Γουοτζίτσκι, η 46χρονη διευθύνουσα σύμβουλος του YouTube.

H ίδια πάντως απέφυγε να αποκαλύψει το συνδρομητικό μοντέλο που θα χρησιμοποιεί το YouTube ως εναλλακτική των διαφημίσεων. 

Η διοίκηση του YouTube βρέθηκε προσφάτως αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο μαζικής αποχώρησης καλλιτεχνών από την υπηρεσία της, αφού ενώσεις ανεξάρτητων δισκογραφικών εταιρειών και καλλιτεχνών κατηγορούσαν τη μητρική Google ότι εκβιάζει με μπλόκο από το YouTube όσους δεν υπογράψουν δυσμενέστερους όρους πληρωμής δικαιωμάτων σε σχέση με τους καλλιτέχνες των τριών μεγάλων δισκογραφικών εταιρειών.

Ενας από τους εντυπωσιακούς αριθμούς που παρέθεσε η Γουοτζίτσκι είναι ο αριθμός των ωρών που βλέπουν βίντεο στο YouTube οι επισκέπτες του: έξι δισ. ώρες το μήνα!

Το ενδεχόμενο να λειτουργήσει το YouTube και ως συνδρομητικό χωρίς διαφημίσεις έχει ακουστεί ξανά στο παρελθόν, εντούτοις η εφαρμογή του μοντέλου θεωρείται ξεχωριστή αφού το περιεχόμενο στο YouTube προέρχεται από δημιουργούς που επιζητούν να βγουν από την αφάνεια ή επαγγελματίες «vlogger» που επιχειρούν να αποκομίσουν κάτι από τις προβολές των διαφημίσεων στα βίντεό τους. 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχει το μέρος της συνδρομής που επιφυλάσσει η Google για τους δημιουργούς περιεχομένου, ιδιαίτερα μετά τα αρνητικά σχόλια που δέχεται για το μικρό μέρος που τους αποδίδει από τα διαφημιστικά έσοδα (2 δολάρια ανά 1.000 προβολές). 

Πάντως, η Google έχει επιχειρήσει να δώσει και άλλα εργαλεία στους δημιουργούς που φιλοξενεί, όπως το Fan Funding, με το οποίο οι οπαδοί μπορούν να κάνουν δωρεές από ένα δολάριο. Προς το παρόν, το Fan Funding περιορίζεται σε δημιουργούς από τις ΗΠΑ, το Μεξικό, την Αυστραλία και την Ιαπωνία. Τέλος, τον Σεπτέμβριο του 2014 ξεκίνησε την παραγωγή προγραμμάτων στα YouTube Spaces στο Λος Άντζελες, στο Τόκιο, το Λονδίνο και την Νέα Υόρκη, πλήρως εξοπλισμένα στούντιο.

Σύμφωνα με το eΜarketer, τα διαφημιστικά έσοδα του YouTube το 2013 αναμενόταν να φθάσουν τα 5,6 δισ. δολάρια.

πηγή: tanea.gr