Δευτέρα, 16 Ιουνίου 2014

νέος εκδοτικός οίκος στα σκαριά


Πριν από κάποιες ημέρες, βδομάδες μάλλον, με έναν φίλο συζητήσαμε την πιθανότητα / προοπτική να γίνει ένας νέος εκδοτικός οίκος, εταιρεία, πέστε το όπως θέλετε. Συζητήσαμε ώρες για το αν χρειάζεται ένας νέος εκδοτικός οίκος, με ποια γενική φιλοσοφία, κυρίως με ποια σχέση με τους συγγραφείς / ποιητές / εικαστικούς δημιουργούς που πιθανόν ενδιαφερθούν να εκδώσουν κάποιο έντυπο (ή και ηλεκτρονικό) δημιούργημα.
Την συζήτηση αυτή την συνέχισα και με άλλους φίλους – φίλες, Μέσα στο δικό μου το μυαλό διαμορφώνεται μία εικόνα αρκετά σαφής, δεν ξέρω αν μπορώ να την μεταδώσω πλήρως.
Οι εκδοτικοί οίκοι που υπάρχουν είναι είτε παλιοί είτε καποιοι που ανήκουν σε συνιδιοκτησία με βιβλιοπωλεία κατά κύριο λόγο. Εμένα θα με ενδιέφερε αρκετά να γίνει ένας από συγγραφείς πιο πολύ, χομπίστες του λόγου. Υπάρχουν, υπάρχει όμως νομίζω χώρος ακόμα.
Η εικόνα που έχω εγώ είναι ένα εγχείρημα πολύ απλό που να καλύπτει:
1. Πολύ καλή ποιότητα στησίματος – γραφιστικών κλπ, όπως και επιμέλειας κειμένων. Ήδη έχω αναζητήσει και μιλήσει με εν δυνάμει συνεργάτες πολύ ψηλότερης ποιότητας και ενδιαφέροντος από το μέσο που κυκλοφορεί, οι οποίοι είναι διατεθιμένοι σε μία κατά βάση μη κερδοσκοπική (ίσως και ζημιοσκοπική) προσπάθεια να συνεργαστούν αμειβόμενοι μεν αλλά σε πολύ λογικά πλαίσια.
2. Πολύ καλή ποιότητα εκτυπώσεων, μια και το βιβλίο το αγαπάμε εμείς εδώ πιο πολύ ως αντικείμενο τέχνης παρά εμπορεύσιμο προϊόν.
3. Επειδή θα μου άρεσε πολύ να επικεντρωθούμε σε σύγχρονη ποίηση (δική μας, σαν να λέμε), ξέρουμε ότι πολλές φορές (συνήθως) οι εκδόσεις δεν είναι οικονομικά βιώσιμες και καλούνται οι δημιουργοί να συνεισφέρουν οικονομικά. Φαντάζομαι λοιπόν να εξασφαλίζουμε πολύ καλή ποιότητα με πολύ χαμηλό κόστος, και βέβαια μία απόλυτα διάφανη και τίμια οικονομική συμφωνία. (Είμαι οικονομολόγος και ξέρω να εξηγήσω μία συμφωνία ώστε να είναι βέβαιος ο όποιος συνεργάτης για την διαφάνειά της.)
4. Μία πολύ καλή συνεργασία (ήδη έχω κάνει μία προετοιμασία) για ένα πολύ καλό δίκτυο και επίπεδο διακίνησης.
5. Την δημιουργία ενός απλού και σύγχρονου δικτυακού τόπου που να επιτρέπει και το ηλεκτρονικό εμπόριο και την συνεργασία με βιβλιοπωλεία, όπως επίσης και την εξ αρχής δυνατότητα για όποιον θέλει έκδοση και διακίνηση ηλεκτρονικών βιβλίων σε διάφορα format.
Συνολικά φαντάζομαι, αλλά και έχω προετοιμάσει αρκετά, ένα πλαίσιο ενός εξ αρχής απλού χειροτεχνικού (με την πολύ ποιοτική έννοια) εκδοτικού οίκου, πολύ creator friendly που λένε και στο χωριό μου το Λεβίδι. 
Επειδή, όπως όλοι μας, είμαι λίγο μοναχόλυκος αλλά και πολύ κοινωνικός, είμαι πολύ ανοιχτός σε όποια συνεργασία, είτε σε δημιουργική συνεισφορά, είτε σε συνεταιριστική συμμετοχή, είτε σε επίπεδο ιδεών και αναγκών. Θα ήθελα πολύ τις επόμενες ημέρες να βρεθούμε με όποιους θέλουν ένα βραδάκι να συζητήσουμε ιδέες, ονόματα, πολιτικές, ανάγκες, ενδιαφέροντα. Είναι κάτι πολύ απλό όταν δουλευτεί με αγάπη και σωστά και πολύ δημιουργικό, έτσι το βλέπω εγώ, έτσι θα χαρώ πολύ αν το δούν και κάποιοι φίλοι από εδώ και από αλλού.
Δεν πιστεύω ότι θα αλλάξει πολύ ο κόσμος μόνον από αυτήν την πρωτοβουλία, να, είπα όμως να την μοιραστώ  με φίλους.   

Σταμάτης Πάρχας

stamatis.parhas@gmail.com